czwartek, 29 lipca 2021

Boskie przedsięwzięcie


Nie jestem pewna, czy nie hołubię tego samoudręczenia, które odbiera mi spokój. Już nie jest to tylko moja sprawa, więc tym bardziej czuję się winna. A przecież bywają dni euforii i lekkości puchu. A skoro tak, to jest o co walczyć, do czego dążyć. Mało kto potrafi być tu i teraz, a nawet jeśli, to jedynie na chwilę. Reszta goni swoje fantazje i przekonania, jedni łagodnie, inni rozpychając się łokciami i tratując wszystko na swojej drodze. Jesteśmy sobą w takim samym stopniu, jak swoim wyobrażeniem o sobie, jak opinią ludzi na nasz temat, jak dążeniem do lepszej wersji siebie i sobą niedoskonałym sprzed lat. Każde „ja” zawiera jakiś okruch prawdy. Człowiek mieści się w tych ziarenkach i jednocześnie się im wymyka. Człowiek to boskie przedsięwzięcie, które nieustannie się staje i trwa w swej zmienności.

   

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ojej, naprawdę? A ja sądziłam, że już nikogo nie ma po drugiej stronie. Nie wiesz, jak wspaniale się poczułam, dzięki tym słowom. Dziękuję Ci.

      Usuń
  2. Z chęcią zostanę na dłużej.

    OdpowiedzUsuń